Eleonora & Park


Eleonora  Nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza go bez niego.

Park Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty.
Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty. 




Wszystko dzieje się w ciągu jednego roku szkolnego, opowieść o dwóch szesnastolatkach, którzy poznają się zupełnie przypadkowo. O tym, że Eleonora i Park w najmniejszym stopniu zbliżają się do siebie nie świadczyło nic. Eleonora od pierwszego dnia szkoły wydawała się być dziwna: burza rudych włosów spiętych krawatem, nietypowe ubrania. Park zaś zawsze na czarno, słuchający samotnie muzyki w szkolnym autobusie. Jak mogli zwrócić na siebie uwagę?

Wszystko przez przypadek, Eleonora jako nowa nie miała swojego miejsca w szkolnym autobusie. Park siedział sam. I tak się zaczęło. Najpierw od milczenia, później czytała jego komiksy przez ramię, a gdy się zorientował postanowił przynosić jej codziennie stos komiksów. Następnie krótkie rozmowy i tak doszło do coraz bliższej znajomości. Czy fakt, że zwrócili na siebie uwagę oznacza to, że książka zakończy się filmowym happy end?

Na to pytanie Wam nie odpowiem. Dlaczego? Zdradziłabym w ten sposób cały sens tej powieści.
Mogę Was zapewnić, że tej dwójce nie będzie łatwo. Eleonora gra twardzielke, tak naprawdę do szara myszka płacząca po kątach. To dziewczyna, która ma dużo poważniejsze sprawy  na głowie niż paznokcie, fryzura, makijaż. Problemy rodzinne oraz szkolne nieprzyjemności. Czy może być gorzej?

Eleonora & Park - to powieść dla młodzieży, być może spodoba się też dorosłym. Nie wszystkim może się spodobać bo chociaż mowa tu o pierwszej miłości i nastoletnich problemach, wiele wydarzeń rozgrywających się na kartkach powieści to znacznie ważniejsze historie: przemoc w rodzinie, gnębienie i prześladowanie.





Moja ocena to jednak tylko 3,5 gwiazdek na 5. Książka jako fabuła bardzo mi się podobała lecz występują w niej ciągłe przekleństwa, co mnie osobiście odstrasza. Nie lubię tego typu słownictwa oraz staram się go unikać, co też robiłam czytając tą powieść. Gdyby pominąć ten element książka byłaby całkiem dobra.  





Komentarze

  1. nie mój typ książek, ale wypada przeczytać, skoro każdy już to ma za sobą. Fajny post :)
    codeeine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że przeczytałaś cały post a nie olałaś i napisałaś pusty komentarz :)

      Usuń
  2. Ja szczerze nie lubię czytać książek,wolę gazetki i magazyny! :)
    Pozdrawiam cieplutko :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na odwrót. Zdecydowanie wolę książki 📚 niż puste magazyny 😉

      Usuń
  3. Świetny post, przyjrzę się bliżej tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba skusze się na tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zazwyczaj nie sięgam po ten gatunek książki, ale zaintrygowałaś mnie swoją recenzją. skuszę się, ponieważ jestem zaciekawiona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy Twój komentarz 💞

      Usuń
  6. Ale mnie mega nakręciłaś do przeczytania tej książki! Na pewno jak ją gdzieś dorwę to nie odpuszczę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ❤ W takim razie miłego czytania

      Usuń
  7. Uwielbiam książki, ale jakoś nie jestem przekonany do tej książki - słyszałem już za dużo złych recenzji na jej temat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jedynie przeszkadzały przekleństwa w tej książce. Gdy czytałam one recenzje nie były one bardzo negatywne

      Usuń
  8. Nie czytałam, ale uwielbiam takie książki, w których dwie zupełnie inne od siebie osoby poznają się i zakochują, tak więc może na tą się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Tylko uwaga ! Ta książka potrafi nieziemsko zaskoczyć 💞

      Usuń
  9. Uwielbiam ludzie, ktorzy poświęcają się książkom ;)
    super notka ;)
    zapraszam do siebie :0
    zaobserwowałam :)
    http://kerolweber.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od niedawna przekonałam się do czytania. Teraz jest to moja prawdziwa pasja ❤

      Usuń
  10. Świetna notka pozdrawiam ;*
    https://spadajtaato96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tej książki i nigdy o niej nie słyszałam, jednak 3.5 gwiazdki mnie zdecydowanie nie zachęca do czytania haha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko opisałam w poście, dlaczego taka a nie inna ocena lecz jest to jedynie moja opinia być może akurat Tobie przypadnie do gustu :)

      Usuń
  12. Gdyby nie ocena 3,5 gwiazdki to może i bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam powyżej, jest to jedynie moja opinia 💞

      Usuń
  13. Książka wydaje się być świetna i chętnie ją bym przeczytała! Cudowny wygląd bloga. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo bardzo dziękuję 😊 Sama męczyłam się przez 2 dni i teraz (moim skromnym zdaniem) efekt jest rewelacyjny, zwłaszcza że nie jestem dobra w HTMLU 😊💞

      Usuń
  14. Oo jeszcze o tej książce nie słyszałam. Ja też nie znoszę przekleństw w książce i w ogóle na codzień.
    Ciekawa recenzja :).
    Pozdrawiam!
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz spotkałam się z przekleństwami w książce. Zwykle były one pojedyncze a tutaj co najmniej w 40% się pojawiały :)

      Usuń
  15. Czytałam ją, a nawet mam własną :)
    Bardzo fajna książka, lecz przekleństwa w niej występujące trochę odstraszają.
    Pozdrawiam :) http://paulinaay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie stało się w moim przypadku, ale jeśli chodzi o treść, zakochałam się :)

      Usuń
  16. ciekawie przedstawiona książka, jednak ocena - 3,5 nie porywa
    te przekleństwa, chyba raczej po nią nie sięgnę :/

    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety... Bardzo cieszę się, że recenzja Ci się spodobała :)

      Usuń
  17. Może w końcu w wakacje znajdę czas i zdecyduję się na tą książkę. :3
    http://aabouteverythingg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wakacje :) Już mam wypożyczone 3 następne książki, więc na pewno znajdą się kolejne recenzje.

      Usuń
  18. jak dla mnie jedna z lepszych ksiazek
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o treść owszem, ale jeśli chodzi o występujące w niej słownictwo nie za bardzo :(

      Usuń
  19. Jedyna książka którą czytałam nie w wersji papierowej. Znalazłam kiedyś przypadkiem na wattpadzie, tytuł coś mi tam świtał ale nie za bardzo więc stwierdziłam, że zobacze. Przeczytałam w jeden dzień, była świetna.

    https://xveroniquex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również przeczytałam w 1 dzień, tak mnie zainteresowała

      Usuń
  20. Ciekawa recenzja i zaskoczyłaś mnie że tyle tych przekleństw, czasami się w ksiażce zdarzy ale raczej rzadko ;) dlatego mnie to dziwi :)
    Może wspólna obserwacja ?
    Zapraszam na --> Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo się zdziwiłam, cieszę się, że Ci się spodobała :)
      Zapraszam na dalsze recenzje !

      Usuń
  21. Nigdy nie czytałam tej książki, ale po Twoim poście chętnie się na Nią skuszę :)
    https://swiatmalutkiej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! Jest pełno komentarzy, które mówią, że na pewno nie sięgną po tą powieść, rozumiem, że nie zraziłam Cię do niej :)

      Usuń
  22. Jeszcze Nie czytalam tej książki ale znajdzie się na mojej liście ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka warta przeczytania, nawet pomijając nieodpowiednie słownictwo :)

      Usuń
  23. Chętnie przeczytam tą książkę! Zaciekawiłaś mnie swoim postem.
    miiddi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Osobiście bardzo lubię takie młodzieżowe książki, czytam je w jeden dzień :D O ile czas pozwoli...
    Ta wydaje się równie ciekawa :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałabym ją przeczytać. Właśnie takie książki lubię :D A mnie przekleństwa w książkach bardziej śmieszą niż odstraszają. ( mam bardzo szerokie poczucie humoru i dużo rzeczy mnie śmieszy ) :D

    zycieniegryzie-neatea.blogspot.com

    zycieniegryzie-neatea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Fabuła wydaje się ciekawa, tylko szkoda, że są te przekleństwa :/
    http://kinga-wajman.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ładne zdjęcia i super recenzja.
    OBSERWUJE :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Write by Martha
Serdecznie zapraszam do komentowania 💘
Oddaję wszystkie komentarze, zaobserwuj jeśli Ci się podoba ➡

Popularne posty

Obserwatorzy