Back To School: How to learn?



Tak jak obiecałam, wracam!
Od dzisiaj postaram się mniej więcej dwa razy w tygodniu dodać post, aczkolwiek czasami może być  to bardzo trudne, wręcz niemożliwe. Tak już jest że co roku awansujemy o klasę wyżej, wiąże się z tym coraz trudniejszy materiał, więc coraz więcej nauki. Tak jest też w moim przypadku. Klasa druga gimnazjum na razie nie wydaje się aż tak trudna ale to tylko chwila, przecież dopiero mamy za sobą drugi tydzień września, jeszcze dużo przed nami. W tym roku chciałabym się trochę bardziej postarać i nie chodzi o to, że w ogóle się nie uczę (żeby Was przekonać miałam średnią 5.0),
postanowiłam przyłożyć się do niektórych przedmiotów, z których w pierwszej klasie miałam czwórki na koniec roku. 

Więc dzisiaj przygotowałam specjalnie (jak pewnie możecie domyślić się z tytułu postu)
How To Learn? - Jak się uczyć? 
A więc do dzieła: 



Całą noc zakuwałeś na klasówkę z historii? Dostałeś złą ocenę? Świat się nie zawali, spokojnie!
Oceny to w zasadzie tylko liczby, nie są takie ważne. Zawsze możesz poprawić. 


Prowadź kalendarz, notatnik, planner i zapisuj w nim sprawdziany, kartkówki co masz przynieść na jutro, czyje są urodziny, wszystko o czym mógłbyś zapomnieć.
Najlepiej noś go ze sobą do szkoły/pracy, zawsze będzie pod ręką i będziesz miał możliwość szybkiego zapisania.


Tą metodę stosuję już chyba dwa lata, za każdym razem jest niezawodna.
Dzień wcześniej zrób zadanie domowe (nie ważne czy masz na dziewiątą)
spakuj się, przygotuj stylizacje, wyprasuj strój na wf. Zaoszczędzisz w ten sposób nerwowego biegania, "gdzie jest moja bluzka". Nie będziesz się denerwował i  gwarantuję, że na pewno zdążysz na pierwszą lekcję.


Jednym lepiej uczyć się od razu po przyjściu ze szkoły, drudzy wolą chwili odpoczynku.
Ja przez wiele lat byłam tym drugim typem uczenia się, ale wszystko zmieniło się w tym roku.
Od początku roku staram się odrabiać lekcje jak najszybciej, aby później mieć jak najwięcej czasu na przyjemności (w moim wypadku jest to zobaczenie najnowszego odcinka serialu).
Czytaj tematy z książki i z samodzielnie zrobionej notatki (ja osobiście uwielbiam spisywać wszystkie najważniejsze informacje z podręcznika np. jako mapy myśli, dzięki temu przed lekcją mogę to szybko powtórzyć). Najlepiej odrabiać zadania z dnia na dzień. Nie rób czegoś na ostatnią chwilę. Lepiej zrobić coś wcześniej i mieć to z głowy, a nie zamartwiać się, że nie zdążysz.




Jeśli wiesz, że musisz wstać o szóstej to nie idź spać o trzeciej nad ranem,bo zdecydowanie się nie wyśpisz. W szkole będziesz nie przytomny i na pewno zawalisz kartkówkę, czy sprawdzian.

Nie traktuj ich jak przeciwników lub wrogów, bo to (wbrew pozorom) ludzie, którzy tylko wykonują swoją pracę. Pod żadnym pozorem nie pyskuj, tym bardziej nie kłóć się. Na sam początek będziesz skończony. Uśmiechaj się, grzecznie odpowiadaj, jeśli czegoś nie wiesz to po prostu pytaj!

Dla rekreacji podczas robienia zadania domowego, włącz swoją ulubioną muzykę. To Cię uspokoi i być może lepiej i szybciej wykonasz zadaną Ci pracę.

Zapraszam na swoje social media 

Dziękuje za przeczytanie tego posta, zapraszam do obserwacji ➡➡➡
                                                                  (tak to ten niebieski przycisk obserwuj)
⬇I do skomentowania jeśli post Ci się spodobał ⬇

Komentarze

  1. Bardzo fajne rady. Ja nie mogę się przestawić i pdrabiam lekcje o 22 XDD
    pineapplealexxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w zasadzie nie za dobrze, lepiej zrobić sobie przerwę po szkole, następnie zrobić wszystkie zadania i się pouczyć a potem masz czas wolny :)

      Usuń
  2. Rady na pewno pomogą każdemu w nauce.
    Niby są takie oczywiste, ale jednak zapominamy o nich często.
    http://kinga-wajman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to trochę nudny rodzaj postu, ale myślę że przydatny tak jak powiedziałaś często o tym zapominamy.

      Usuń
  3. Super rady, aż chce się wracać do szkoły, bo na studiach to niewiele z nich bym wyciągnęła :P
    Bardzo podoba mi się twój blog :*
    http://www.viofashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo miłe. Ja jakoś nie za bardzo mam ochotę wracać do szkoły ;)

      Usuń
  4. Nie rób czegoś na ostatnią chwilę- z tym muszę się poprawić bo cały czas większość rzeczy robię na ostatnią chwilę. ;)
    Co do postu naprawdę świetny pomysł i przydatny.
    Pozdrawiam i czekam na więcej postów z tej serii. ♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś odłożę na ostatnią chwilę zawsze staje się to niewypałem ...
      Bardzo się cieszę :)

      Usuń
  5. "Zawsze można poprawić"...Chyba, że jesteś w liceum w którym nie ma takiej możliwości :) Poza tym, rady naprawdę mają sens i chociaż teoretycznie wszyscy o tym wiemy, powiedzmy sobie szczerze, mało kto się stosuje. Do stylu pisania nie mam zastrzeżeń, nie dostrzegłam żadnych błędów, jednak myślę, że przydałoby się nieco go urozmaicić (porównania, nawiązania, epitety). Ale wszystko przyjdzie z czasem :)Pozdrawiam!

    http://blakier.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super rady, nie których sama używam i jak na razie mam bardzo dobre oceny :)
    Pozdrawiam,Lu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, aczkolwiek historia nie wyszła mi w 1 klasie na razie w drugiej klasie zapowiada się znowu czwórka :)

      Usuń
  7. Świetny post! Myślę, że rady mi się przydadzą :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc !

      Usuń
  8. Organizacja i systematyczność w szkole to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne rady! Ja w tym roku postanowiłam też wziąć się za naukę , w końcu to już 3 klasa technikum, a za rok maturka. Jak na razie to całkiem dobrze mi idzie haha, w końcu nie odrabiam prac domowych w nocy tylko jakiś czas po tym jak przyjdę ze szkoły, Czasami chciałabym wrócić do gimbazy bo liceum/technikum to jakaś masakra :( Powodzenia w 2gimnazjum! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje i również życzę powodzenia 💙

      Usuń
  10. Obserwuje Twojego bloga od dawna i naprawdę widzę jakie zmiany on przeżywa.
    Widziałam jak on wyglądał wcześniej bez urazy ale nie był on w najlepszym stanie. Teraz jest on naprawdę godny polecenia!
    Cudowny tekst, oby tak dalej ! Będę wpadać częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niesamowicie miło, dziękuje 💘

      Usuń
  11. Zapraszam do Obserwacji 💗➡

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne rady na pewno skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. A weszłam z ciekawości, bo właśnie uczę się na studia na kampanię wrześniową. Tyyyle materiału, że ucząc się przez trzysta lat tego nie zapamiętam;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, powtórka przed sprawdzianem z fizyki jest bardzo męcząca

      Usuń
  14. Ja w tym roku stawiam przede wszystkim na regularność nauce :)
    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealny zbiór najcenniejszych porad. Część z nich przydaje się także na studiach ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobre, przemyślane i mądre rady, nic dodać nic ując :)
    http://www.viofashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. super praktyczne rady! :)) www.julliexy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Również poszłam teraz do 2 gimnazjum i jak na chwilę obecną jakoś bardzo nie narzekam, lecz jednak wiem, jak to sie szybko zmieni. Jednak trudno w mojej szkole mieć za przyjaciela nauczyciela, czy miec przynajmniej dobre kontakty, jeśli się nie podlizujesz. :")
    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj prawda... No na raznie nie jest najgorzej :)

      Usuń
  19. Świetny post, chciałabym być w 2gim :/ niestety 1 technikum

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatne rady.

    Zapraszamy
    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo spodobał mi się Twój blog, dlatego postanowiłam nominować Cię do LBA <3 wszystkie informacje w poście -->http://idealnienieidelna.blogspot.com/2016/09/liebster-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawe porady! Z niektórych korzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post! Osobiście również prowadzę planet, i jest to najlpesza metoda!
    Serdecznie pozdrawiam 😊
    czesctuola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. swietny i pomocny post ! Dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mimo, że nie chodzę do szkoły to i tak co roku muszę mieć kalendarz. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Rady bardzo przydatne, sama z niektórych korzystam :)
    Powodzenia :)
    Pozdrawiam :)
    https://gloryhaul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Write by Martha
Serdecznie zapraszam do komentowania 💘
Oddaję wszystkie komentarze, zaobserwuj jeśli Ci się podoba ➡

Popularne posty

Obserwatorzy